univerzálny šijací stroj Bernina 830


Ktorý domáci elektrický šijací stroj je pre Vás dosť silný, aby prešil bez problémov všetko to, čo ušiť potrebujete - teda aj veľmi hrubé materiály?  Čo je pre jedného veľa, inému stačiť nemusí! Vyberte si podľa svojich požiadaviek.

Najčastejšia požiadavka  zákazníka na kúpu šijacieho stroja je: "chcem, aby šijací stroj zvládol hrubé aj jemné materiály!"

S jemnými materiálmi problém zvyčajne nie je. Ide skôr o to, aby si užívateľ správne nastavil parametre šijacieho stroja na jemné materiály.

Pri šití hrubých materiáloch sú však rozdiely v šití obrovské. Chapač  (inými slovami chytač, hook, greifer)  je tzv.  srdcom šijacieho stroja. Niektoré druhy chapačov sú určené skôr na jemnejšie až stredné materiály. Vychádza to z ich konštrukcie. A iné šijacie stroje majú natoľko blbuvzdorné chapače, ktoré prešijú takmer všetko, čo do šijacieho stroja "narvete". A samozrejme, sila priepichu je daná nielen chapačom, ale aj spôsobom sprevodovania a vnútornej konštrukcie šijacieho stroja. No šijací stroj je vždy silný len natoľko, ako je silný jeho najslabší článok - a tým je  často práve chapač.

Medzi chapače, určené  pre spracovanie jemných až stredných materiálov, patria tzv. horizontálne chapače "drop in" tj. zhora plnené chapače. Rozoznáte ich podľa toho, že  cievku vidíte pod priezračným krytom na stehovej doske. Ich výhodou je veľká šírka stehov (môže byť až  7 mm), tichší chod a takmer bezúdržbová prevádzka. Užívateľ šijacieho stroja tiež ocení to, že vidí, aké množstvo spodnej nite mu na cievke zostáva.

horizontálny-dropin-chapač-šijacie-stroje-Bernette

















.

.

Nevýhodou je, že zvládnu "len" 8 vrstiev materiálu a majú radi jemné zaobchádzanie. Nešklbte s nimi pri šití a hlavne pri voľnom quiltovaní dávajte pozor na zášklby, trhnutia či iné "surové" zaobchádzanie.

Tento druh horizontálneho chapača používa momentálne asi 50% šijacích strojov na trhu.

Patria tu aj elektronické modely Bernina Bernette Milan 5,  B Milan 7 a B Milan 8 , nové modely Bernina Bernette London 7 London 8, väčšina šijacích strojov Janome, Brother či Singer...

Konštruktéri z Berniny samozrejme aj tento chapač upravili tak, aby bol v najvyššej možnej kvalite a zákazník mohol šiť kvalitne a bezporuchovo. Servisáci ho momentálne považujú za lepší, ako u konkurencie Berniny. Dôkaz môžete vidieť aj na nižšie zobrazenom obrázku. Fialová vzorka je šitá práve na šijacom stroji Bernette s takýmto horizontálnym Drop in chapačom. Prešité sú 3 vrstvy vatelínu a 6 vrstiev mäkkej bavlnenej látky.

Je to pre Vás dostatočná sila šijacieho stroja? Potrebujete viac?

Béžová vzorka je šitá na šijacom stroji  Bernina 570 s CB chapačom, patentovaným Berninou (8 x 4=32 vrstiev) - viac k chapaču nižšie v texte

sijacie-stroje-Bernette-hruby material-chapac-horizontalny

















.

.

Šijacie stroje Bernina používajú dva ďalšie druhy chapačov.  Obidva majú vylepšenia, ktoré sú  patentom Berniny, sú sústružené (nie odliatok ako šijacie stroje z Činy) a nachádzajú sa len v šijacích strojoch Bernina.

Kyvný robustný  CB chapač so šírkou stehu 5.5mm má najvyššiu toleranciu na kvalitu šijacích nití a hlavne obrovskú silu priepichu. Tento druh chapača majú šijacie stroje Bernina 1008, séria 330, 350 a 380, šijacie stroje Activa 215, šijacie stroje Bernina Aurora 430, Aurora 440Q a Bernina  570. Šijací stroj spracuje aj šijacie nite, ktoré žiadny iný šijací stroj nespracuje a zošijete až do 32 vrstiev pevného režného plátna  - viď. svetlá vzorka na obrázku pozostáva z 8-ich zložených vrstiev a každá vrstva zo 4-och vrstiev látky. Šijacie stroje s týmto druhom chapača som testovala aj na koži, koženke, plechovke z Coca Coly - s úspechom.



















.

.

Samozrejme, ak potrebujete šijací stroj, ktorým budete spracovávať len a len kožu, kúpte si priemyselný model, špecializovaný len na šitie kože. Šijacie stroje Bernina sú  určené na domáce použitie. Sú teda univerzálne - môžete s nimi šiť, vyšívať, quiltovať, zatkávať, šiť elastické overlokové stehy či vyšívať rišelié. Nerobíte len jeden šijací úkon, ako na priemyselnom šijacom stroji (len rovný steh, či len vyšívanie gombíkovej dierky). Šijete stovky techník a u každej je snaha o čo najlepší výsledok. Je to  vždy kompromis medzi univerzálnosťou domácich šijacích strojov a jednoúčelovým priemyselným šijacím strojom. Je na Vás posúdiť, čo Vašim potrebám vyhovuje viac.

robustný-cb-chapač-šijacie-stroje-Bernina

















.

.

Šijacie stroje Bernina sú napriek vyššie spomenutému porovnaniu práve pre svoju kvalitu, silu a univerzálnosť používané v mnohých výrobných prevádzkach. Ich záťaž je vysoká a zvládajú ju aj napriek tomu, že sú klasifikované ako domáce šijacie stroje. Niektoré šijacie stroje Bernina už majú odšitých neuveriteľných 100 miliónov stehov bez ujmy na svojej funkčnosti a výrobné dielne ich využívajú úspešne aj naďalej.

Ešte pár slov k ďalšiemu patentovanému chapaču šijacích strojov Bernina.

Rýchlobežný-rotačný-chapač-šijacie-stroje-Bernina

















.

.

Rotačný rýchlobežný vertikálny chapač - tzv. RH chapač (hook, greifer) umožňuje šírku stehu do 9mm a majú ho top šijacie stroje Bernina - modely Bernina Artista 730, 200 a Bernina Artista 640, Bernina Aurora 450 alebo starší model Bernina Artista 185 či 180. Tento typ chapača sa vyznačuje vysokou silou priepichu, obrovskou šírkou stehu 9mm, resp. pri 360-smerovom šití  až do 45mm. Nevýhodou sú vyššie náklady na jeho výrobu a tým aj vyššia cena šijacích strojov.

Posledným z chapačov, ktoré Bernina používa, je priemyselný výklopný chapač. Je (ako ináč) patentovaný Berninou. Nachádza sa v šijacom stroji Bernina 830 a Bernina 880 - ale o tom až nabudúce : -)

Priemyselný výklopný chapač pre šijacie stroje Bernina