Chcete kúpiť dobrý šijací stroj za 100Eur?!!!

To je to isté, ako by ste chceli kúpiť mlieko po 2 koruny a rožky po 20 halierov. Podľa svojho najlepšieho vedomia Vám radím - hľadajte  najstaršiu, teda dnes asi 35ročnú veritasku. Bola celokovová, rýchla a pri dobrej údržbe – teda olejovaní a čistení -  sa nekazila. Opravári si ju dodnes nevedia vynachváliť. Vzhľadovo už dnes nič moc, ale spoľahlivo zdolávala nastolené úlohy. Akurát kupujete s rizikom, že náhradné diely už nevieme zabezpečiť všetky, pretože zo zánikom východného Nemecka zanikla aj táto stará fabrika!

Osobne som proti kupovaniu lacných vecí. Kúpiš, po pár šitiach sa stroj pokazí a vyhodíš ho. Zanešváriš naše životné prostredie a v konečnom dôsledku si vôbec neušetrila, lepšie povedané, prerobila si! Šijací stroj sa predsa nekupuje na pár dní, ale na niekoľko desaťročí! Aj na Trabante zájdete do vedľajšieho mesta, akurát že ho budete musieť sem-tam dotlačiť a nechá Vás na ceste práve vtedy, keď sa budete najviac ponáhľať!. A tá drina, spojená so šitím na takomto šijacom stroji!!!!. To pôjdem radšej kanály kopať! Aj pri obrovskej šikovnosti užívateľky bude výsledok Vašich snáh na zaplakanie.

Osobne robím so šijacími strojmi takmer celý život, poznám ich do detailov, pretože svoje prvé oblečenie som ušila v 11-ich rokoch, prvú patchworkovú deku som vyrobila niekedy v roku 1998, viem ušiť šperky, hračky.... Myslím, že mám vedomosti o tom, čo má dobrý šijací stroj dokázať a mám právo o šijacích strojoch hovoriť. Môj miláčik "Berninka" má v jednom šijacom stroji skrytých 6 ďalších strojových možností:

 šijačku, vyšívačku, quiltovačku, stroj na rišelié, overlok s orezom a zatkávačku, či plysovačku.

sijaci-stroj-bernina-aurora-440qe




















  • s výrazne silným motorom s vysokou silou priepichu môžem šiť až do 20 vrstiev tvrdého plátna a nie je to len tvrdenie -  mám vzorky, ktoré môžem kedykoľvek ušiť opäť!
  • quiltujem vo všetkých smeroch aj na veľmi hrubom sendviči a stroj za mňa pomocou laserovej šijacej pätky s troma podrážkami (patent výrobcu šijacích strojov Bernina) dodržuje predvolenú dĺžku stehu aj napriek tomu, že zúbky podávača sú spustené!
  • môžem vyšívať v ráme nekonečné celoplošné výšivky – samozrejme vždy po opätovnom zarámovaní vyšívaného materiálu!

vysivaci-stroj-bernina-aurora-440qe




















  • môžem zameniť ihlu v stroji za nožíček a vyrezávať rišelié. Viete, že za túto technickú inováciu získala švajčiarska Bernina druhé miesto v medzinárodnej súťaži o NAJ výdobytky vedy a techniky v roku 2010?

cutwork-sada-na-riselie-a-vyrezavanu-vysivku




















sada-na-plstenie-zatkavanie-punchovanie-bernina



















technika-zatkavania-a-malovania-ihlu-na-sijacom-stroji-bernina





















  • pracovnú plochu mám obrovskú, pretože používam šijací stolík 60x60cm. Je veľmi estetický a naviac získavam pod ním plochu na veci, ktoré treba mať vždy po ruke – pod priehľadnou doskou stolíka všetko vidím!
  • kolenná páka je moja tretia ruka - zdvíha pätku a súčasne spúšťa zúbky. V kombinácii so zastavovaním ihly v dolnej polohe ušetrím viac ako 20% času!
  • krokovací šijací pedál je nezameniteľný vtedy, keď potrebujem došiť na milimeter presne po vyznačené miesto! Stačí stlačiť pätu miesto špičky a idem pekne krok za krokom! (ďalší z patentov Berniny!)

vrchne-podavanie-bernina-walking-foot




















  • mojou Berninkou môžem nahradiť dokonca aj overlok, pretože na stroj nasadím orezávač a zvolím niektorý z overlokových elastických stehov. Nie je to síce také rýchle ako pri overloku, ale...dá sa!
  • môžem šiť aj s hrubými niťami ako je Lurex, mulinka, perlovka, kordonetka či lacetka. Dokonca zvládam aj stužky až do šírky 4mm - k tomu treba to správne KNOW-HOW alebo ako na to – a samozrejme špeciálne kordonetové púzdro cievky na spodné nite.
  • plisovač, či šitie do kruhu, lupa, ktorá Vám zväčší priestor pred pätkou a 1000 iných maličkostí robí z mojej Berninky môjho miláčika.

lupovy-nastavec-na-sijaci-stroj-bernina


























Mohla by som o tomto šijacom stroji ešte dlho básniť, ale nechcem Vás otráviť množstvom informácií. Moja Bernina nie je šijací stroj za 100Eur, nechce sa mi ho tlačiť pred sebou! Zo šitia chcem mať pôžitok, je to predsa moje hobby!

Môj článok sa hodí na všetky naše šijacie stroje Bernina, len niektoré majú schopností a možností viac, iné menej. Cenové relácie sú od 690Eur (šijací stroj Bernina Activa 215). Poinformujte sa u nás, radi Vám odpovieme! Odskúšate si naše šijacie stroje a pochopíte, prečo na ne spievam ódy!

Samozrejme, zaškolenie na obsluhu šijacieho stroja je u nás  ZDARMA ako súčasť kúpy! A ako bonus naviac dostávate možnosť zúčastňovať sa na Klube BERNINA. Vždy sa dozviete niečo nové o príslušenstve šijacieho stroja, jeho ďalších schopnostiach, či iných novinkách z oblasti šitia, materiálov. A ďalšou výhodou pre klubistky je možnosť nakúpiť počas klubu drobnosti, či látky za špeciálne ceny!!!

Chcete nariekať, že Vami kúpený šijací stroj má trebárs špeciálne ihly, Vám to pri kúpe neprezradili a vy ihly zoženiete už len s nasadením života – ak vôbec? Tak nakúpte od "čerstvo založených tzv. garážových e-shopových firiem" zaručene „celokovové šijacie stroje“. Odovzdajú Vám ich v krabici a viac Vás už nechcú vidieť! Nikto Vám predsa nedokáže dať viac, ako Vám môžu takéto firmy sľúbiť.

Takže na záver – moja rada znie: Odskúšajte si šijací stroj pred jeho kúpou a presvedčte sa o jeho kvalitách na vlastné oči a nekupujte mačky vo vreci!

sijaci-a-vysivaci-stroj-bernina-prepojeny-s-pocitacom




















Ak Vás šijací stroj Bernina Aurora 440QE zaujal, máme v ponuke jej sestru Bernina Aurora 430 s BSR


Pre viac podrobností kliknite do nášho e-shopu alebo si ju prídite odskúšať priamo k nám do predajne. Je vždy pripravená k akcii Smile